КОМПЈУТЕРСКА РАДИОНИЦА
Рачунарска технологија је једно од обележја савременаог друштва и зато сматрамо да у раду са особама са сметњама у развоју треба да има своје значајно место као део рехабилитационог процеса. Кроз игру и забаву корисници могу да развију своје психомоторне способности и усвоје основне појмове о себи и у свету који их окружује.
Примена рачунарске технологије представља део психомоторних вежби, односно вежби за развој координације покрета, визуелано-моторне координације, визуелног опажаја и аудитивне перцепције.
Рад са корисницима се одвија у неколико фаза:
У првој фази корисници се упознају са циљевима непосредног рада на рачунарима (упознавање са рачунаром и пратећом опремом).
Друга фаза је понављање претходне фазе и интензивнији рад на учењу облика, боја и повезивања рада руку и дешавања на монитору.
Трећа фаза је обнављање градива и прелазак на друге нивое. У овој фази се очекује самосталнији рад корисника, али и даље уз помоћ дефектолога.
У четвртој фази рада су интерни свеобухватни тестови који показују ниво постигнутих резултата корисника као би имали мерљиву вредност.
Сваки програмски саржај има шест нивоа. Спроводе се следећи програми:
-
шема тела (глава, врат, труп, руке, ноге…)
-
разликовање полова (мушки, женски)
-
учење слова, бројења и мерења времена
-
основне животне намирнице
-
препознавање и именовање боја
-
оријентација у простору (горе-доле, лево-десно)
-
познавање појединих појмова (сунце, киша, трава, срце…)
Досадашња искуства у имплементацији програма указују на следеће: напредак у развоју говора, креативност, тимски рад, такмичарски дух као и напредак у комуникацијским вештинама.